Facebook millennial

5 Redenen om Facebook te gebruiken om de millennial te bereiken

Millennials, die zitten al lang niet meer op Facebook’, beweren sommige mensen. Waarom wordt dit gedacht? Millennials zijn natuurlijk zogenaamde digital natives. Deze generatie (grofweg geboren tussen 1980 en 2000) ontdekt continu nieuwe kanalen. Jonge mensen passen zich snel aan aan nieuwe trends. Facebook zou te massaal en te oud zijn. Tenminste, dat is de gedachte. Wij pleiten ervoor om juist Facebook in te zetten als je de millennial wilt bereiken. Waarom? Hier zetten we 5 redenen voor je op een rij om Facebook te gebruiken om de millennial te bereiken.

1. Het bereik

Facebook heeft maar liefst 10,4 miljoen maandelijkse gebruikers in Nederland. Waarvan 7,5 miljoen dagelijks. Vergelijk dit eens met De Telegraaf uit de jaren 90! Het bereik lag rond de 2 miljoen lezers in Nederland. En denk je nu echt dat er tussen die 10,4 miljoen mensen slechts een enkele millennial zit? Demografisch gezien kan dat niet eens. Behoren de millennials tot jouw doelgroep? Gezien deze cijfers bereik je hen zeker op Facebook.

2. Bron van informatie

Als de millennial iets wil weten, is Facebook hier een makkelijke en toegankelijke tool voor. En het is ook het eerste kanaal dat deze jonge mensen raadplegen. Een vraag aan de NS, het adres voor een meeting, de openingstijden van de supermarkt. Je zoekt het zo op. Laat je Facebook achterwege, dan zal de millennial gefrustreerd zijn dat hij die informatie van jou niet kan vinden. Dat is het laatste dat je wil. Tenslotte laat de loyaliteit van deze generatie steeds meer te wensen over.

3. Bron van geruststelling

Je kent het wel. Even de reviews en activiteit op de social media kanalen van een bedrijf bekijken. Voordat je iets koopt of boekt. Gewoon om te kijken wat anderen erover zeggen. Zodat je weet dat je geen ‘kat in de zak’ aanschaft. ‘Als honderden mensen iets over een bedrijf hebben gezegd of de pagina ‘liken’, dan zal het vast goed zijn’, is de gedachte. Reviews en meningen van anderen zijn voor de millennials erg belangrijk in het beslissingsproces. Dus zorg ervoor dat je klanten iets achterlaten op je pagina én zorg ervoor dat er op consistente basis iets op je tijdlijn verschijnt. Want het is wel erg gek als het laatste bericht uit 2015 stamt, vind je niet? Vind je het moeilijk om consistent te posten? Dit zou een oplossing voor jou kunnen zijn.

4. Fear Of Missing Out

Ongetwijfeld heb je weleens gehoord van de term ‘Fear Of Missing Out’. Dat is een term, die tot op de dag van vandaag relevant is. Op Facebook heeft de millennial zijn hele vriendenkring, familie en kennissen bij elkaar. Want de meesten ‘zitten op Facebook’. Verjaardagen en feestjes worden er gepland. En je kunt checken wat je vrienden vandaag weer hebben uitgespookt. De millennial verwijdert zijn account daarom niet snel. Want het stelt hen in de gelegenheid om contact te onderhouden met iedereen. Met hun buurmeisje, maar ook met die vakantievriend die in Australië woont. Als ze hun account verwijderen, dan ontnemen ze zichzelf ook de kans om contact te zoeken. En dankzij ‘FOMO’ vermijden ze dat. Hoera, ze blijven aanwezig, dus jij kunt de millennial bereiken!

5. Selectief je doelgroep bereiken door te targeten

Met gesponsorde berichten op Facebook (Facebook advertising) kun je je doelgroep met een aantal variabelen targeten. Hierdoor bereik je de millennial zeker! Daar gaat natuurlijk wel een analyse van je doelgroep aan vooraf en het formuleren van een duidelijk doel van je advertentie, zoals we in een eerder blog al beschreven, dus het is makkelijker gezegd dan gedaan. Wij helpen je daar graag bij. Bekijk hier onze diensten en geef ons gerust een belletje als je hulp nodig hebt.

Afsluitende tip

Nog een afsluitende tip. Veel millennials screenen alleen nog maar. Eindeloos scrollen, even stoppen bij dat leuke filmpje en weer door. De moeite om iets te ‘liken’ wordt niet meer zo snel genomen als voorheen, waardoor interactie lastiger is. Eigenlijk is de tijdlijn meer een newsfeed geworden. Je moet ze dus uit de tent lokken door meer moeite voor hen te doen. Hoe? Wees persoonlijk. Zorg dat de millennial zich in jou kan verplaatsen door hem persoonlijk te benaderen, maar ook door het persoonlijke aspect van je bedrijf te laten zien. Plaats bijvoorbeeld eens een achter de schermen foto of video.

Over de auteur

Rianne van Baarsen is tekstschrijver, copywriter, content creator en digital native. Zij is een onderdeel van het Content4Bizz team. In 2017 behaalde Rianne haar bachelor of Business Administration-BBA, Hoger Toeristisch en Recreatief Onderwijs. Rianne omschrijft zichzelf als nieuwsgierig, sociaal, een creatieve doener en een tikkeltje koppig.

 

 

 

Vind je dit een leuke blogpost? Delen mag, graag zelfs!!

No Comments

Post a Comment