7 redenen om branded content in te zetten

Branded content kan erg waardevol zijn voor jouw bedrijf. Branded content is een vorm van content waarbij merkuitingen worden gedeeld op een informatieve of amuserende manier. Consumenten komen op deze manier op een subtiele manier in aanraking met een bepaald merk of product, omdat er niet direct een commerciële boodschap achter zit. Door het delen van deze content maakt de consument op een prettige en laagdrempelige manier kennis met een merk of  product.

1. Branded content is geloofwaardig

Reclame op televisie of websites worden tegenwoordig vaak met een korrel zout genomen. Bij branded content ligt dit anders. Bij branded content is het niet meteen duidelijk dat een merk of product centraal staat. Een merk of product wordt op een subtiele manier onder de aandacht gebracht. Bij branded content wordt reclame vaak in een informatief of amuserend artikel gedeeld waardoor de geloofwaardigheid hoger ligt. De nadruk ligt niet op het commerciële doel.

2. Branded content kan vanuit ervaring worden geschreven

Bij branded content hoef je niet zelf het verhaal te vertellen. Dit kun je ook laten doen. Sterker nog, een verhaal laten vertellen komt veel sterker over. Laat mensen aan het woord die jouw dienst of product zelf hebben ervaren. Omdat het verhaal wordt gedeeld vanuit iemand die het zelf heeft ervaren krijgt het artikel meer waarde.

3. Branded content is geschikt voor complexere boodschappen

Omdat branded content vaak wordt gedeeld op een informatieve manier is er meer ruimte om écht kennis te delen. Er is veel ruimte voor tekst en beeld. Je deelt een commerciële boodschap in een nuttig en informatief artikel. Je deelt geen advertorial maar echt redactionele content met een inhoudelijk statement. Het artikel gaat uit van de informatiebehoefte van de lezer en laat hem ondertussen op een subtiele manier kennis maken met een merk, product of dienst.

4. Branded content is relevant

Branded content artikelen kunnen helemaal worden afgestemd op een door jouw gekozen doelgroep. Ze worden zo afgestemd dat jouw doelgroep het interessant vindt en waardeert. Je kan jouw doelgroep met branded content heel specifiek bereiken.

5. Je hebt de regie in eigen handen

Bij branded content heb je zelf de vrijheid hoe je jouw verhaal wilt delen. Wil je jouw verhaal in een informatief artikel delen of juist op een amuserende manier? Je hebt zelf de touwtjes in handen. Je kan écht je verhaal delen in plaats van alleen een advertentie. Deel jouw verhaal zoals jij dit in gedachten hebt.

6. Branded content heeft een goed bereik

De meeste reclames worden tegenwoordig snel weggedrukt. Bij branded content ligt dit anders, door het informatieve of juist amuserende gehalte. Hierdoor lezen mensen het sneller omdat ze het idee hebben dat ze er iets van leren of omdat ze vermaakt worden.

7. Branded content kost niet de hoofdprijs

In tegenstelling tot traditionele reclame kost branded content niet de hoofdprijs. Afhankelijk van het gekozen medium, waarop het artikel wordt gedeeld, past het laten maken en plaatsen binnen ieder marketingbudget.

Om een branded content artikel te schrijven moet je goed nadenken over je content marketing strategie. Welke doelgroep wil je bereiken én hoe ga je ze bereiken? Wil jij ook graag jouw bedrijf, merk of  product onder de aandacht brengen door middel van een branded content artikel maar heb je zelf geen tijd? Wij van Content4Bizz helpen  je graag! Bovendien brengen wij op ons eigen platform Velsen City Blog branded content artikelen, vaak door ons geschreven, onder de aandacht. Om te kijken wat wij voor jou kunnen betekenen kun je hier naar de mogelijkheden kijken.

 

Over de auteur

Femke op den Kelder is content marketeer bij Content4Bizz. Ze heeft media, informatie en communicatie gestudeerd aan de Hogeschool van Amsterdam. Naast haar werk heeft Femke een passie voor fotografie en video. Femke zou zichzelf omschrijven als creatief, sociaal en leergierig.

 

 

 

 

No Comments

Post a Comment