Hoe versterk je de band met je klant?
Waarom is kwalitatieve content zo belangrijk?
We worden dagelijks overstelpt met nieuws, reclame boodschappen, Facebook- en Twitter berichten, radio spots en wat al niet meer.
Kijk maar hoe je dag, gemiddeld genomen, begint. Je wekker gaat op je smartphone, je pakt hem op, zet de wekker uit en kijkt gelijk even naar je timeline op Twitter, Facebook en Linkedin, je haalt je mail op, bekijkt het nieuws op Nu.nl en gaat ook nog even naar je app over het weer van vandaag. Je gaat, nog half slapend, de badkamer in, zet de radio aan, snelt even langs de koppen van NRC Next bij het ontbijt en luistert in de auto weer naar de radio. Hoeveel boodschappen zal je nu al bewust of onbewust tot je hebben genomen?
Zie als merk of als bedrijf in deze wirwar van contactmomenten maar eens op te vallen met je boodschap!
Daarom is het van belang om goed voor ogen te hebben wie je op welk moment van de dag wilt bereiken. Maar vooral te bedenken; wat vindt hij of zij interessant of leuk? Content maak je voor de lezer, de kijker, de gebruiker. Je eigen verhaal moet je zodanig verpakken dat het hen boeit en bindt.
Wat is je verhaal?
Het begint bij het bepalen van welke content bij jouw merk past. Wat is het verhaal, de historie van je bedrijf of van je merk? Dan is het zaak dat je gaat kijken welke doelgroepen je wilt bereiken en wat de timeline van deze klanten is. Oftewel: wanneer lezen zij wat? Denk als een uitgever van een magazine. Jij gaat nu content (laten) maken, die geschreven wordt op een aantal ijkpersonen. Dat is je doelgroep een gezicht geven. Aan deze mensen wil je nu content geven die voor hen waarde toevoegt. Die waarde kan zijn dat je hen ergens mee helpt of dat je hen inspireert.
Wat is mijn rol als online content producer?
• Een online content producer heeft regelmatig meetings met klanten, doet onderzoek naar passende content, schrijft features en nieuws voor publicatie en zoekt foto’s bij de teksten.
• Een online content producer overziet het maken van content voor websites en andere online kanalen. Een website moet fris en actueel blijven om bezoekers terug te laten komen en de online content producer zorgt daarvoor.
• De online content producer creëert, redigeert en organiseert de tekst, video, audio, beeld en andere materialen, die een website bevatten. Online content producers verfijnen en waarborgen het karakter van een website, anders dan dat het vanuit een technisch oogpunt wordt bekeken.
• Een online content producer produceert en post op reguliere basis nieuws. Voor blogs, websites, voor product omschrijvingen. En controleert bestaande content, daarbij kijkend naar het al dan niet passen in de corporate content strategie.
• Een online content producer deelt informatie op Facebook, Twitter en andere social media platforms op een manier waarop de doelgroep geïnformeerd wordt en conversatie wordt gegenereerd.
• Een online content producer coördineert user generated content.
• Een online content producer heeft de rol van moderator voor de commentaren van bezoekers.
• Een online content producer zal goed kijken of de site navigatie goed is om de bezoekers te laten converteren (return on content).
Per 6 februari 2014 is mijn blog britpower-content.nl overgegaan naar content4bizz.nl . Helaas is nu niet meer te zien hoe vaak de artikelen van voor die datum gedeeld zijn.
Edwin
Goed stuk, geeft de problemen van de huidige ondernemer om zich te kunnen/moeten profileren goed weer.