Blog

blogberichtenHoe haal je rendement uit de aandacht die je je klanten en prospects geeft?

Hoe haal je rendement uit de aandacht die je je klanten en prospects geeft?

De wereld is hevig aan het veranderen. Zo gaan we van het ik-tijdperk naar de participatiemaatschappij. We worden door social media nu echt sociaal en delen wat af (ruim tweederde van ons is actief op internet). We gaan van massaconsumptie naar een eigen persoonlijke touch. We willen weten waar ons voedsel vandaan komt. De wereldbevolking groeit naar de tien miljard. We zijn erachter dat we van belevingen gelukkiger worden dan van geld. Het gaat niet meer om geld, maar om waarde toevoegen en aandacht trekken en vasthouden. Mensen betrekken bij wat je doet.

Was de traditionele manier van adverteren gericht op korte termijn effect en koop, de nieuwe manier van marketing richt zich op betrokkenheid, dialoog, interactie, gezamenlijke beleving en pas op de langere termijn op koop.

,,Ah, dat is mooi”, zul je zeggen als marketeer of ondernemer. ,,Mijn mediabudget krimpt steeds meer. En het enige, dat ik nu hoef te doen is ervoor te zorgen, dat ik aandacht trek en waarde toevoeg, zodat mensen empathie krijgen voor mijn merk of bedrijf? En dat nog gratis ook via social media?”

Helaas, zo eenvoudig is het niet, maar wel effectief. En geloofwaardig.

Maar ik denk dat je de volgende eigenschappen moet ontwikkelen om succesvol te kunnen zijn met deze nieuwe vorm van marketing, content marketing.

5 criteria om rendement te halen uit de aandacht die je geeft

1. Geduld hebben; dat hebben wij marketeers en ondernemers van nature niet, maar dat moeten we ons wel aanleren. Met content marketing heb je niet direct rendement. Het heeft tijd nodig. Toch kun je wel zien of je op de goede weg bent. Bijvoorbeeld door te kijken naar hoe vaak je blog wordt gedeeld of hoe vaak je whitepaper wordt gedownload.
2. Inlevingsvermogen hebben; verplaats je in je doelgroep. Hoe denken zij? Wat doen zij? Waar bevinden zij zich? Wat voor wensen hebben zij? Wat beweegt hen? Hoe kun je hen helpen?
3. Luisteren; luister naar je publiek. Stel vragen. Niet ouderwets zenden, maar de conversatie aangaan.
4. Kwaliteit leveren; liever minder content publiceren van goede kwaliteit dan veel content van matige kwaliteit. Daar schiet je klant niets mee op. En jij zelf ook niet.
5. Consistent zijn; je zet meerdere kanalen en technieken in om traffic, leads en brand awareness te bereiken dus je boodschap moet samenhangend zijn.

Heb je wat aan dit bericht gehad, deel het dan op Linkedin, Twitter of Facebook. Of laat een commentaar achter onder dit artikel.

Per 6 februari 2014 is mijn blog britpower-content.nl overgegaan naar content4bizz.nl . Helaas is nu niet meer te zien hoe vaak de artikelen van voor die datum gedeeld zijn.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *


De verificatie periode van reCAPTCHA is verlopen. Laad de pagina opnieuw.

Naar Boven
logo-content4bizz

Jouw (merk)verhaal vertellen? Wij helpen jou, jouw organisatie of bedrijf. Content4Bizz heeft meer dan 25 jaar ervaring in media, PR & journalistiek, sales & marketingcommunicatie.

Contact

Smallekamp 4
1991 CA Velserbroek
Tel: 0681840824
mail: info@content4bizz.nl

Social Media