Je hebt haar verleid en nu?
Hoe schrijf je een landingspagina die converteert?
Alles doet hij eraan om haar te verleiden. Een lieve whatsapp, een schitterend gedicht in haar mailbox. Ze gaat erop in, onderneemt actie door iets terug te sturen. Maar dan reageert hij niet. Waarom doet hij zoveel moeite als hij er geen vervolg aan geeft? Niet veel anders gaat het als je online bent. Je wordt verleid in een tweet, maar komt totaal ergens anders terecht. Een gemiste kans voor elke marketeer! Verleiden is één ding, maar zorgen dat er tot actie wordt overgegaan is een tweede. En net als bovenstaande voorbeeld is het zonde van je tijd om een super verleidelijke e nieuwsbrief of tweet te versturen als er geen conversie kan plaatsvinden. Er geen landingspagina is of dat je daar geen informatie aantreft die je verwacht.
De bezoeker moet landen op de pagina die de belofte waar maakt. Om een goede landingspagina te schrijven geef ik hier 10 tips. Het design is net zo belangrijk. Hiervoor interview ik binnenkort een ontwerper en kun je dat in een volgende blogpost lezen.
10 tips voor het schrijven van een goede landingspagina
- De titel moet refereren aan waar de bezoeker vandaan komt.
- Laat een duidelijke call to action zien. Wat wil je dat de bezoeker doet? Bijvoorbeeld een formulier downloaden.
- Schrijf in de tweede persoon.
- Schrijf met als doel om een duidelijke en overtuigende boodschap over te brengen. Niet om te laten zien dat je zo creatief bent of mooie volzinnen kunt schrijven.
- Je kunt long copy schrijven op voorwaarde dat die tekst aanzet tot actie. De tekst moet motiverend en sterk zijn.
- De bodytekst moet een logisch vervolg zijn op je titel en aanbieding.
- Belangrijke punten zet je aan het begin van de alinea’s en bullets.
- Houd in je hoofd dat mensen het begin en het eind lezen.
- Houd de eerste alinea kort, niet meer dan twee regels (is niet hetzelfde als zinnen).
- De call to action button moet continue zichtbaar blijven.
Het enige doel dat een landingspagina heeft is conversie. Of dat nu het invullen van een formulier is of het klikken op een button voor een bestelling; communiceer altijd maar één actie waartoe de bezoeker kan overgaan.
Als je bovenstaande tips toepast ben je al een heel eind om de landingspagina te laten converteren. En daardoor geld te verdienen. Dat is niet het enige voordeel van zo een pagina. Door de landingspagina is beter bekend waar de bezoekers vandaan komen en zo kun je beter inspelen op de vraag die zij beantwoord willen hebben. Door continue te testen met tekst en design kom je erachter welke pagina het beste converteert. Een kleine aanpassing kan een groot verschil maken.
Vind je dit een interessant artikel, deel het dan via de onderstaande social media knoppen.
Carlo van Brakel
Goede tips Brigitte !