Waarmee maak je met jouw bedrijf het onderscheid?
Vanmorgen vroeg was mijn doel om eerst een uurtje te gaan hardlopen in de duinen. Zoals je kunt zien op de foto kon ik niet mijn geëigende pad volgen. Het natuurgeweld van gisteren was de uitdaging van vandaag. Het pad lag vol met stukken boomstam en takken. Ik had om kunnen draaien en terug kunnen gaan. Maar hoe inspirerend zou het zijn om een nieuwe route te nemen? Dat bleek veel energie te geven en ik beleefde de natuur in haar puurste vorm. Ik trotseerde de wind en de regen, ik ontweek takken en plassen water en ik moest uitkijken dat ik niet uitgleed door de vele bladeren.
Gisteren, tijdens de storm, was het interessant om te zien hoe mensen de dag zagen en hun beleving deelden op social media. De één zat te balen op het station, de ander ging juist naar het strand om te genieten van dit natuurgeweld. En weer een ander kreeg bijna een boom op zich.
De parallel met de business
- Elk business- en communicatieplan begint met het stellen van doelen. Net als bij het hardlopen.
- Als je van je geëigende pad gaat en iets nieuws doet, werkt dat inspirerend.
- We leven in spannende tijden. Veel mensen leven in het verleden. Maar de uitdaging is vandaag en morgen.
- Met puurheid, eigenheid, oorspronkelijk zijn, echt zijn, natuurlijk zijn maak je vandaag en morgen het onderscheid. Je verhaal en wat je maakt moet kloppen. Mensen willen weten of een bedrijf echt is.
- Energie is waar alles om draait en waarmee je iets kunt bewerkstelligen.
- Je inleven in de situatie van anderen, lees: die van je klant, is van groot belang.
- Weten wat er in de wereld gebeurt, is weten waar je business naartoe moet. Veel business modellen zijn tenslotte verouderd en moeten veranderd worden.
- De nieuwe business modellen kunnen voeding zijn voor de content die je wilt verspreiden.
- Een ieder beleeft een situatie op zijn eigen manier. Net als met het communiceren van je boodschap is de context waarin je die plaatst van enorme waarde om betekenis eraan te geven.
- Net als de natuur, is niets geheel voorspelbaar. Zorg dat je meebeweegt met wat er om je heen gebeurt.
Vind je dit een interessant artikel, dan kun je het delen via de onderstaande social media knoppen.
Per 6 februari 2014 is mijn blog britpower-content.nl overgegaan naar content4bizz.nl . Helaas is nu niet meer te zien hoe vaak de artikelen van voor die datum gedeeld zijn.
4 Comments
-
-
Brigitte
Bedankt voor je reactie, Richelle. En goed om te lezen dat je geïnspireerd bent. Eer van mijn werk :-).
-
-
-
Brigitte
Bedankt voor je reactie, Vivian!
-
Richelle
I am inspired! Thanxxx