BLOG

Wat doet content voor jouw horecabedrijf?

Wat is content?

,,Wat is content? En wat doet content voor mijn horecabedrijf?”, is een vraag die ik laatst kreeg. In deze blogpost wil ik ingaan op hoe je erachter komt wat je het beste naar buiten toe kunt communiceren als horeca ondernemer. Als je nieuwe klanten wilt aantrekken en vaste klanten wilt behouden, hen aan je wilt binden en ambassadeur wilt laten zijn van jouw horecaonderneming. En wat content daarmee te maken heeft.

Hoe produceer je voldoende content?

Veel bedrijven hebben moeite om voldoende content te produceren. Die bij het bedrijf of het merk past. Ook de grote multinationals als KLM. Content curatie lijkt het toverwoord hiervoor. Dat was het thema van de zesde meetup van de Content Club. In deze blogpost deel ik met jou de inzichten die ik daar kreeg. Zodat jij er wat aan hebt in jouw bedrijf, groot of klein.

Copywriter: jouw tikkende verkoper

Een copywriter schrijft teksten als alternatief voor het persoonlijke gesprek. Ga daarom na wat je aan tafel tegen een klant wil zeggen en leg zo de basis voor een succesvolle tekst. Interactief schrijven doe je door spreektaal te gebruiken. Zeg je dan ,,gaarne” in plaats van ,,graag”? Ik put bij het schrijven van commerciële teksten graag uit mijn ervaringen als account manager. In deze blogpost deel ik deze met jou.

Back in business in september

content voor business

Blij dat je geen ,,out of office replies” meer krijgt maar volop aan de bak kunt met je bedrijf? September is bij uitstek de periode om zaken voor elkaar te krijgen. Tijdens de recreatieve zomermaanden zijn er genoeg ideeën door ieders hoofd gegaan. Nu is het tijd voor actie! Waar begin je en hoe pak je het aan?

Welke content is interessant voor mijn klant?

Vijf tot tien  jaar geleden winkelden klanten anders dan nu. Ga maar na; waar je voorheen naar drie winkels ging om je te oriënteren doe je dat nu online. Aan jou, als leverancier van die producten en diensten, de keuze hoe je in de verschillende stadia van de customer journey aanwezig wilt zijn. Maar hoe weet je welke content interessant is voor jouw klant?

6 redenen waarom je online in moet haken op het WK

WK online blog

Sport is emotie en voetbal is dat in het kwadraat. Zeker met een WK. Vallen we nu met zijn allen in een zwart gat? Ik ben niet zo een voetballiefhebber maar wel met een EK of WK.  Het sentiment is gewoonweg overal en ook dat nu in het kwadraat door nieuwe media. Die er zelfs voor zorgen dat het zwarte gat voorgoed voorbij is. Online is er een oneindige verlenging. Hoe belangrijk is het voor een merk of bedrijf om online in te haken op het WK? 

Hoe en waarom vertel ik mijn verhaal op video?

blog video

Vanaf dat ik kan lezen lees ik alles wat los en vast zit. Het voordeel van lezen vind ik dat je je eigen beelden erbij bedenkt en je eigen tempo bepaalt. Toch betrap ik mezelf erop dat ik steeds vaker een video bekijk. Ik zoek via Google naar een antwoord op mijn vraag en klik even door naar de video’s. Dat deed ik bijvoorbeeld voor het opzetten van mijn eerste  WordPress blog. Autodidact zijn is nog nooit zo makkelijk geweest. Maar waarom deel ik mijn kennis over content marketing  dan niet via video?

Waarom en hoe schrijf je B2B blogs?

blog ghostwriter

 

Het B2B imago

De business to business markt heeft een saai imago. In 2007 stapte ik na twaalf jaar TMG over naar VNU Media. Jaren was ik bezig geweest met business to consumer marketingcommunicatie. Nu kwam ik terecht in B2B. En zat ik aan tafel met marketeers uit de ICT & Telecom sector. Met vragen als: ,,Hoe breng je de cloud onder de aandacht van de IT manager?” in plaats van: ,,Hoe bereik je de vijftigplusser die van golfen houdt en aan een golfbaan wil wonen?” . Je voelt het verschil.