BLOG

Hoe ontwerp je een succesvolle landingspagina?

blog 21 2

Krachtige woorden en het beeld van een vuist in de lucht ter ondersteuning van de boodschap in de film Kenau. Kenau gaat over een zakelijke en strijdbare vrouw in Haarlem in de tijd van het beleg van de Spanjaarden op Haarlem in 1572. Zij moedigt vrouwen aan om de strijd aan te gaan.

Hoe communiceer je in deze tijd effectief?

Communicatie is van alle tijden. Eén van de doelstellingen is dat we mensen willen laten bewegen en hen tot actie over laten gaan. Hoe communiceer je in deze tijd effectief?

Hoe bereik je de ongrijpbare klant?

content4bizz multichannel

Multichannel  Conference 2014

De ongrijpbare klant

De klant is overal, niet gebonden aan tijd, plaats en medium. Maar kan jouw klant overal en altijd bij jou terecht? Hoe zorg je voor een goede multichannel strategie?

Om antwoord te krijgen op dit soort vragen bezocht ik donderdag 24 april de Multichannel Conference. De belangrijkste conclusie is dat je succesvol bent als je kennis hebt over je klant. Gemist? Lees hier mijn verslag.

Waarom je niet om outsourcen content creatie heen kunt

Waarom je niet om outsourcen content creatie heen kunt. B2B content marketing

Waarom je niet om outsourcen content creatie heen kunt. B2B content marketing

Hoe creëer je voldoende en goede content?

Marketeers staan voor grote uitdagingen. Er moet steeds meer content gecreëerd worden. Maar kun je dat als afdeling wel aan en produceer je dan wel de content die engaged?

Bekijk deze infograhic en je begrijpt in één oogopslag waarom je niet om het (deels) outsourcen van content creatie heen kunt. 

Hoe zorgt je verhaal voor verkoop?

Van de week had ik een gesprek met een dame, die begonnen was met het verkopen van een dienst. Opvallend was dat de verkoop al gestart was zonder pitch, zonder verhaal om de klant te leren wat er voor hem in zit als hij de dienst afneemt. 

Vaak is PR en andere verkoopvoorbereiding het laatste waar een bedrijf aan denkt voor het lanceren van het product of de dienst. Wat levert het je op als je hier eerder mee begint? 

Hoe begin je als merk met een contentkalender?

Bij De Telegraaf noemden we de onverwachte inhakers wakkere inhakers.

Bij De Telegraaf noemden we de onverwachte inhakers wakkere inhakers.

Bij De Telegraaf noemden we de onverwachte inhakers wakkere inhakers.

Wat kun je leren van uitgevers en van succesvolle merken?

Eén van de dingen die ik geleerd heb in mijn tijd bij uitgeverijen is het zoeken naar zogenaamde ,,haakjes”; actuele onderwerpen waar de adverteerder op in kan haken.

Ook een PR bureau, gericht op free publicity in kranten en tijdschriften, bedenkt een passende invalshoek. Zie hier de ingrediënten om vandaag nog te beginnen met je contentkalender.   

Je hebt haar verleid en nu?

15

 

Hoe schrijf je een landingspagina die converteert?

Alles doet hij eraan om haar te verleiden. Een lieve whatsapp, een schitterend gedicht in haar mailbox. Ze gaat erop in, onderneemt actie door iets terug te sturen. Maar dan reageert hij niet. Waarom doet hij zoveel moeite als hij er geen vervolg aan geeft? Niet veel anders gaat het als je online bent. Je wordt verleid in een tweet, maar komt totaal ergens anders terecht. Een gemiste kans voor elke marketeer! Verleiden is één ding, maar zorgen dat er tot actie wordt overgegaan is een tweede. En net als bovenstaande voorbeeld is het zonde van je tijd om een super verleidelijke e nieuwsbrief of tweet te versturen als er geen conversie kan plaatsvinden. Er geen landingspagina is of dat je daar geen informatie aantreft die je verwacht.

Hoe maak je content onderdeel van de bedrijfscultuur?

blog 11 maart foto

Content en cultuurverandering; thema 4e meetup Content Club 

Als nieuwbakken lid van de Content Club Nederland van Cor Hospes en Mark de Lange rijd ik op donderdagavond 6 maart naar Eindhoven voor mijn eerste en hun vierde meetup. Deze club bestaat momenteel uit ruim 400 content marketeers en het doel is om kennis te delen en te discussiëren over de kracht van content in het marketing- en communicatievak. Vanavond is het thema ,,Content en Cultuurverandering” en presenteren Tristan Lavender van Deloitte en Stephan Lam van Microsoft hoe zij omgaan met die verandering in de organisatie en verzorgt Paul Blok van strategisch adviesbureau Conflict de uitsmijter ,,Hoe komt het toch dat”. Na afloop van de presentaties volgt een ,,krukkensessie” waarin de discussie op gang komt.

7 stappen om content te maken die converteert

13

Een tijdje geleden werkte ik aan een project voor een startup. De hoofdtaak waar je je dan dagelijks mee bezig houdt is pionieren. Welke problemen of behoeften wil je oplossen? En voor wie? En als je alles in kaart hebt; wat zegt en doet dit publiek? Hoe ziet hun leven er nu uit? Welke wensen en dromen hebben zij? Je bent op ontdekkingsreis naar wat zij willen KOPEN. Ik pleit ervoor dat elk bedrijf zich deze vragen opnieuw stelt.