Content marketing is topsport; 10 lessen
Vier à vijf klanten bezoeken per dag. Iemand die topsport bedrijft (of een topbaan heeft) bezit naast talent kwaliteiten als doorzettingsvermogen, ervoor willen gaan en hard willen werken. Het is zel
7 redenen om branded content in te zetten
Branded content kan erg waardevol zijn voor jouw bedrijf. Branded content is een vorm van content waarbij merkuitingen worden gedeeld op een informatieve of amuserende manier. Consumenten komen op dez
8 Tips om als bedrijf alles uit je social media marketing te halen
Tegenwoordig kun je als bedrijf niet meer zonder social media. Het gebruiken van social media is één. Maar zorgen dat je ook echt iets bereikt met social media is een tweede. Wij geven je 8 tips hoe
Videomarketing in de horeca
Videomarketing wordt vandaag de dag steeds populairder. Vooral in de horeca is het een goede zaak om niet achter te blijven op deze trend. Videocontent doet het nou eenmaal erg goed tegenwoordig. Dage
Hoe zorgt een content en social media marketing bureau voor jouw online reviews?
Wat is reviewmarketing? Reviewmarketing is het verbeteren of hoog houden van het imago van jouw bedrijf middels online beoordelingen of recensies. En ja, dat is heel belangrijk. Waarom? Mensen hecht
Hoe je als retailer resultaat boekt met content marketing
‘Content marketing’ is voor veel retailers een begrip dat ze wel eens hebben gehoord. Maar waar zij niet optimaal invulling aan geven. Een klein tekstje op de website. Af en toe een bericht op Fac
5 Redenen om Facebook te gebruiken om de millennial te bereiken
‘Millennials, die zitten al lang niet meer op Facebook’, beweren sommige mensen. Waarom wordt dit gedacht? Millennials zijn natuurlijk zogenaamde digital natives. Deze generatie (grofweg geboren
7 Redenen waarom je als content marketeer geen luizenbaan hebt
Een content marketeer…wat doet hij of zij de hele dag? Beetje video’s maken. Foto’s schieten. Of zoeken in een beeldbank. Een tekstje schrijven. De hele dag op Facebook. Klinkt easy
Waarom je met creativiteit meer bereikt
Content4Bizz staat voor creativiteit en buiten de gebaande paden denken. Het net even anders doen dan de rest. En beter willen zijn dan anderen. Vanuit die missie willen wij bedrijven en zelfstandige
Waarom jij Facebook leuk vindt
De basis van communiceren met je doelgroep is je doelgroep kennen en haar nieuwe, unieke, relevante content aanbieden. Dan komen de mensen bij je terug en zijn zij fan van jouw bedrijf of merk. Waarom
Waarom meer business met goede content?
In de header van mijn website staat ,,meer business met goede content”. Maar wat bedoel ik daar nu mee? Content is dé sleutel om verbinding te maken met de mensen om jou heen, met de mensen die je
Wat doet content voor jouw horecabedrijf?
Wat is content? ,,Wat is content? En wat doet content voor mijn horecabedrijf?”, is een vraag die ik laatst kreeg. In deze blogpost wil ik ingaan op hoe je erachter komt wat je het beste naar buiten
Hoe produceer je voldoende content?
Veel bedrijven hebben moeite om voldoende content te produceren. Die bij het bedrijf of het merk past. Ook de grote multinationals als KLM. Content curatie lijkt het toverwoord hiervoor. Dat was het t
Copywriter: jouw tikkende verkoper
Een copywriter schrijft teksten als alternatief voor het persoonlijke gesprek. Ga daarom na wat je aan tafel tegen een klant wil zeggen en leg zo de basis voor een succesvolle tekst. Interactief schri
Back in business in september
Blij dat je geen ,,out of office replies” meer krijgt maar volop aan de bak kunt met je bedrijf? September is bij uitstek de periode om zaken voor elkaar te krijgen. Tijdens de recreatieve zomermaan
Welke content is interessant voor mijn klant?
Vijf tot tien jaar geleden winkelden klanten anders dan nu. Ga maar na; waar je voorheen naar drie winkels ging om je te oriënteren doe je dat nu online. Aan jou, als leverancier van die producten
6 redenen waarom je online in moet haken op het WK
Sport is emotie en voetbal is dat in het kwadraat. Zeker met een WK. Vallen we nu met zijn allen in een zwart gat? Ik ben niet zo een voetballiefhebber maar wel met een EK of WK. Het sentiment is ge
Hoe en waarom vertel ik mijn verhaal op video?
Vanaf dat ik kan lezen lees ik alles wat los en vast zit. Het voordeel van lezen vind ik dat je je eigen beelden erbij bedenkt en je eigen tempo bepaalt. Toch betrap ik mezelf erop dat ik steeds vaker
Waarom en hoe schrijf je B2B blogs?
Het B2B imago De business to business markt heeft een saai imago. In 2007 stapte ik na twaalf jaar TMG over naar VNU Media. Jaren was ik bezig geweest met business to consumer marketingcommunic
Waarin verschilt content marketing in B2B met B2C?
KLIK OP DE AFBEELDING VOOR DE UITVERGROTING Laat ik voorop stellen dat zowel grote als kleine bedrijven goede resultaten kunnen boeken met content marketing. Met wat voor een budget dan ook. Zowel i
Contentscan voor webshops
Als webshop eigenaar je concurrent net een stapje voor blijven? Hoger ranken in zoekmachines? Oude SEO trucjes werken steeds minder, kwalitatieve content werkt wel.
Hoe ontwerp je een succesvolle landingspagina?
Krachtige woorden en het beeld van een vuist in de lucht ter ondersteuning van de boodschap in de film Kenau. Kenau gaat over een zakelijke en strijdbare vrouw in Haarlem in de tijd van het beleg van
Hoe bereik je de ongrijpbare klant?
Multichannel Conference 2014 De ongrijpbare klant De klant is overal, niet gebonden aan tijd, plaats en medium. Maar kan jouw klant overal en altijd bij jou terecht? Hoe zorg je voor een goede multi
Waarom je niet om outsourcen content creatie heen kunt
Hoe creëer je voldoende en goede content? Marketeers staan voor grote uitdagingen. Er moet steeds meer content gecreëerd worden. Maar kun je dat als afdeling wel aan en produceer je dan wel de cont
Hoe zorgt je verhaal voor verkoop?
Van de week had ik een gesprek met een dame, die begonnen was met het verkopen van een dienst. Opvallend was dat de verkoop al gestart was zonder pitch, zonder verhaal om de klant te leren wat er voor
Hoe begin je als merk met een contentkalender?
Bij De Telegraaf noemden we de onverwachte inhakers wakkere inhakers. Wat kun je leren van uitgevers en van succesvolle merken? Eén van de dingen die ik geleerd heb in mijn tijd bij uitgeverijen is h
Je hebt haar verleid en nu?
Hoe schrijf je een landingspagina die converteert? Alles doet hij eraan om haar te verleiden. Een lieve whatsapp, een schitterend gedicht in haar mailbox. Ze gaat erop in, onderneemt actie door
Hoe maak je content onderdeel van de bedrijfscultuur?
Content en cultuurverandering; thema 4e meetup Content Club Als nieuwbakken lid van de Content Club Nederland van Cor Hospes en Mark de Lange rijd ik op donderdagavond 6 maart naar Eindhoven voor mi
7 stappen om content te maken die converteert
Een tijdje geleden werkte ik aan een project voor een startup. De hoofdtaak waar je je dan dagelijks mee bezig houdt is pionieren. Welke problemen of behoeften wil je oplossen? En voor wie? En als je