Columns en Blogs

Hoe en waarom vertel ik mijn verhaal op video?

blog video

Vanaf dat ik kan lezen lees ik alles wat los en vast zit. Het voordeel van lezen vind ik dat je je eigen beelden erbij bedenkt en je eigen tempo bepaalt. Toch betrap ik mezelf erop dat ik steeds vaker een video bekijk. Ik zoek via Google naar een antwoord op mijn vraag en klik even door naar de video’s. Dat deed ik bijvoorbeeld voor het opzetten van mijn eerste  WordPress blog. Autodidact zijn is nog nooit zo makkelijk geweest. Maar waarom deel ik mijn kennis over content marketing  dan niet via video?

Waarom en hoe schrijf je B2B blogs?

blog ghostwriter

 

Het B2B imago

De business to business markt heeft een saai imago. In 2007 stapte ik na twaalf jaar TMG over naar VNU Media. Jaren was ik bezig geweest met business to consumer marketingcommunicatie. Nu kwam ik terecht in B2B. En zat ik aan tafel met marketeers uit de ICT & Telecom sector. Met vragen als: ,,Hoe breng je de cloud onder de aandacht van de IT manager?” in plaats van: ,,Hoe bereik je de vijftigplusser die van golfen houdt en aan een golfbaan wil wonen?” . Je voelt het verschil.

Waarin verschilt content marketing in B2B met B2C?

 KLIK OP DE AFBEELDING VOOR DE UITVERGROTINGContent4Bizz blog

Laat ik voorop stellen dat zowel grote als kleine bedrijven goede resultaten kunnen boeken met content marketing. Met wat voor een budget dan ook. Zowel in B2B als in B2C. Maar wat is nu het verschil tussen content marketing in B2B en B2C?

Hoe ontwerp je een succesvolle landingspagina?

blog 21 2

Krachtige woorden en het beeld van een vuist in de lucht ter ondersteuning van de boodschap in de film Kenau. Kenau gaat over een zakelijke en strijdbare vrouw in Haarlem in de tijd van het beleg van de Spanjaarden op Haarlem in 1572. Zij moedigt vrouwen aan om de strijd aan te gaan.

Hoe communiceer je in deze tijd effectief?

Communicatie is van alle tijden. Eén van de doelstellingen is dat we mensen willen laten bewegen en hen tot actie over laten gaan. Hoe communiceer je in deze tijd effectief?

Hoe bereik je de ongrijpbare klant?

content4bizz multichannel

Multichannel  Conference 2014

De ongrijpbare klant

De klant is overal, niet gebonden aan tijd, plaats en medium. Maar kan jouw klant overal en altijd bij jou terecht? Hoe zorg je voor een goede multichannel strategie?

Om antwoord te krijgen op dit soort vragen bezocht ik donderdag 24 april de Multichannel Conference. De belangrijkste conclusie is dat je succesvol bent als je kennis hebt over je klant. Gemist? Lees hier mijn verslag.

Waarom je niet om outsourcen content creatie heen kunt

Waarom je niet om outsourcen content creatie heen kunt. B2B content marketing

Waarom je niet om outsourcen content creatie heen kunt. B2B content marketing

Hoe creëer je voldoende en goede content?

Marketeers staan voor grote uitdagingen. Er moet steeds meer content gecreëerd worden. Maar kun je dat als afdeling wel aan en produceer je dan wel de content die engaged?

Bekijk deze infograhic en je begrijpt in één oogopslag waarom je niet om het (deels) outsourcen van content creatie heen kunt. 

Hoe zorgt je verhaal voor verkoop?

Van de week had ik een gesprek met een dame, die begonnen was met het verkopen van een dienst. Opvallend was dat de verkoop al gestart was zonder pitch, zonder verhaal om de klant te leren wat er voor hem in zit als hij de dienst afneemt. 

Vaak is PR en andere verkoopvoorbereiding het laatste waar een bedrijf aan denkt voor het lanceren van het product of de dienst. Wat levert het je op als je hier eerder mee begint? 

Hoe begin je als merk met een contentkalender?

Bij De Telegraaf noemden we de onverwachte inhakers wakkere inhakers.

Bij De Telegraaf noemden we de onverwachte inhakers wakkere inhakers.

Bij De Telegraaf noemden we de onverwachte inhakers wakkere inhakers.

Wat kun je leren van uitgevers en van succesvolle merken?

Eén van de dingen die ik geleerd heb in mijn tijd bij uitgeverijen is het zoeken naar zogenaamde ,,haakjes”; actuele onderwerpen waar de adverteerder op in kan haken.

Ook een PR bureau, gericht op free publicity in kranten en tijdschriften, bedenkt een passende invalshoek. Zie hier de ingrediënten om vandaag nog te beginnen met je contentkalender.