Columns en Blogs

Je hebt haar verleid en nu?

15

 

Hoe schrijf je een landingspagina die converteert?

Alles doet hij eraan om haar te verleiden. Een lieve whatsapp, een schitterend gedicht in haar mailbox. Ze gaat erop in, onderneemt actie door iets terug te sturen. Maar dan reageert hij niet. Waarom doet hij zoveel moeite als hij er geen vervolg aan geeft? Niet veel anders gaat het als je online bent. Je wordt verleid in een tweet, maar komt totaal ergens anders terecht. Een gemiste kans voor elke marketeer! Verleiden is één ding, maar zorgen dat er tot actie wordt overgegaan is een tweede. En net als bovenstaande voorbeeld is het zonde van je tijd om een super verleidelijke e nieuwsbrief of tweet te versturen als er geen conversie kan plaatsvinden. Er geen landingspagina is of dat je daar geen informatie aantreft die je verwacht.

Hoe maak je content onderdeel van de bedrijfscultuur?

blog 11 maart foto

Content en cultuurverandering; thema 4e meetup Content Club 

Als nieuwbakken lid van de Content Club Nederland van Cor Hospes en Mark de Lange rijd ik op donderdagavond 6 maart naar Eindhoven voor mijn eerste en hun vierde meetup. Deze club bestaat momenteel uit ruim 400 content marketeers en het doel is om kennis te delen en te discussiëren over de kracht van content in het marketing- en communicatievak. Vanavond is het thema ,,Content en Cultuurverandering” en presenteren Tristan Lavender van Deloitte en Stephan Lam van Microsoft hoe zij omgaan met die verandering in de organisatie en verzorgt Paul Blok van strategisch adviesbureau Conflict de uitsmijter ,,Hoe komt het toch dat”. Na afloop van de presentaties volgt een ,,krukkensessie” waarin de discussie op gang komt.

7 stappen om content te maken die converteert

13

Een tijdje geleden werkte ik aan een project voor een startup. De hoofdtaak waar je je dan dagelijks mee bezig houdt is pionieren. Welke problemen of behoeften wil je oplossen? En voor wie? En als je alles in kaart hebt; wat zegt en doet dit publiek? Hoe ziet hun leven er nu uit? Welke wensen en dromen hebben zij? Je bent op ontdekkingsreis naar wat zij willen KOPEN. Ik pleit ervoor dat elk bedrijf zich deze vragen opnieuw stelt.

Hoe krijg je leads met content marketing?

 

content4bizz blog leads

 

Koud

Als verkoper of ondernemer wil je leads. Je wilt nieuwe klanten werven. Traditioneel doet een organisatie dat door een adressenbestand in te schieten en dat te laten bewerken door telesales en verkopers. Waaruit na veel inspanningen een select klantenbestand ontstaat. Je weet van tevoren niet of er behoefte is aan jouw product of dienst. Het zijn ,,koude” leads. ,,Warmere” leads krijg je door het toepassen van content marketing. Hoe?

Hoe maak je van een klant een ambassadeur?

blog 11 afbeelding 2

De tien seconden pitch op mijn website en op mijn visitekaartjes is dat ik middels content marketing bedrijven help die meer leads willen, van prospects klanten willen maken en van een klant een ambassadeur. De vraag die dan rijst is; hoe maak je van een klant een ambassadeur? In dit artikel een tipje van de sluier daarover.  Een volgende keer ga ik dieper in op de content zelf. En op lead generatie en het converteren van prospects naar klanten.

The Wolf of Wall Street versus Content is King

Op 9 januari zou hij uitkomen, de nieuwe film met Leonardi di Caprio. Ik wilde hem direct zien. Kijken welke capriolen Leo nu weer zou uithalen. Die drie uur (!) zou ik wel doorkomen. Boeiend of niet, het vooruitzicht om mijn favoriete acteur levensgroot voor mij te zien vond ik meer dan prima. Maar het verhaal wil ook wat.

Welk kanaal draagt het meeste bij aan je doel?

conversie attributie, oriënteren mobile

conversie attributie, oriënteren mobile

In mijn vorige blog schreef ik over conversie attributie. Ik ga daar in dit artikel nader op in. Iedere marketeer of ondernemer wil weten welke inspanningen het meeste opleveren. Oftewel in welke mate heeft welk kanaal bijgedragen aan het doel. Maar wat is je doel? Zet ook hier de klant weer centraal. Denk vanuit hem of haar. En bekijk het koopproces weer eens kritisch.

Wat is het verschil tussen native advertising en een advertorial?

background-2.jpg

 

De evolutie van de advertorial

Native advertising is één van de content marketing varianten in het rijtje customer content, sponsored content en branded journalism. Zie dit fenomeen als de volgende stap in de evolutie van advertorials. Wat is het? Oude PR in nieuwe zakken? Hoe meet je het resultaat? En waarom groeit het?

Hoe overtuig je je prospects van jouw product of dienst?

De rol van taal in dit proces

Deze vraag is van alle tijden, waarin handel wordt gedreven. Of je nu op de markt staat of je diensten online aanbiedt. De kunst is om mensen, die bij je kraampje staan of op je website komen ook daadwerkelijk iets te laten kopen. Met een mooie marketing term noem je dit converteren. Teksten spelen hier een grote rol in. Uitgesproken of uitgeschreven, dat maakt niet uit. De woorden moeten beklijven

Wat salesmensen kunnen leren van content marketing

IMG blog 6 2e

 

Een verkooppraatje of antwoord op je vraag?

Idealiter moet content marketing leiden tot warme leads. Je verkondigt het verhaal van je merk, deelt kennis en geeft tips waar mensen iets aan hebben. Met een beetje geduld zie je na een bepaalde periode, dat contactformulieren worden ingevuld en gegevens worden achtergelaten. Je verkopers benaderen deze geïnteresseerden en zorgen ervoor dat er deals gesloten worden.

Maar sales en marketing liggen dicht bij elkaar. Als een salesman (of -vrouw) zich in een gesprek bevindt, waarin de potentiële koper zich nog aan het begin van de aankoopfase bevindt,  is hij degene die de content verspreidt. En vertoont hij dan een kunstje, steekt hij zijn verkooppraatje af, of geeft hij antwoord op de vraag van zijn contactpersoon?