Wat is content marketing?
Welke content zet je in?
Welke content je inzet, is afhankelijk van een aantal factoren. Bijvoorbeeld van het moment waarin de klant zich bevindt in de klantreis (customer journey). Moet je op dat moment informeren of hem juist over de drempel helpen om tot koop over te gaan? De soort content die je produceert hangt ook van het type klant af. Is het een zakelijke klant of een consument? En van het product of de dienst. Dat is de reden waarom we beginnen met een content strategie.
Waarom je niet meer om content marketing heen kunt
De ‘likeability van de content draagt bij aan je online vindbaarheid, je naamsbekendheid en je imago. Bovendien bouw je met goede content aan een community van fans om jouw bedrijf heen. Die fans zijn je ambassadeurs. Hoewel er veel te meten is, zul je niet altijd direct zien hoe iemand bij jou terecht is gekomen. Tenzij je het de persoon in kwestie vraagt. Maar feit is dat je niet (meer) om content marketing heen kunt. Al is het alleen maar om vindbaar te blijven in de zoekmachines als Google. Want: te weinig verse content op je website levert al snel een daling op in de zoekresultaten. Content marketing bestaat al heel lang. Door de komst van het internet en het gebruik van smartphones en tablets heeft deze manier van “reclame maken” een enorme vlucht genomen.