Content Strategie

Content strategie

Voor schrijfopdrachten (branded content, redactionele artikelen) is een goede briefing veelal voldoende. Gaat het om een content marketing opdracht die bijvoorbeeld een marketingcommunicatie plan van een jaar omvat, dan beginnen we met een content strategie.

Waarom een content strategie?

Als je dit niet doet gaat het je meer geld en tijd kosten dan nodig is. Een strategie geeft richting en er wordt bespaard op de productie van niet relevante en niet effectieve content.

In de organisatie maak je inzichtelijk waarom je content marketing inzet en hoe je bijdraagt aan de doelstellingen van het bedrijf of de afdeling. Hierdoor krijg je intern draagvlak.

De eenmalige investering is afhankelijk van het soort bedrijf en wat er aan informatie voorhanden is.

Fase 1

  • Wat is de toegevoegde waarde van jouw bedrijf? Waar staat het voor? Wat is het verhaal?
  • Doelgroep bepalen en persona’s
  • Zakelijke doelen
  • Interesses doelgroep
  • Concurrentieanalyse
  • De klantreis bekijken en onderzoeken
  • Zoekwoordenonderzoek voor SEO
  • Desk research
  • Google trends
  • 3 H model van Google 

Fase 2

  • Content actieplan
  • Contentkalender

In onze 5 V’s methode zijn dit de stappen ‘vinden van jouw verhaal’ en ‘verbinden met jouw publiek’.

Klik op de knop voor contactinformatie.

Naar Boven
logo-content4bizz

Jouw (merk)verhaal vertellen? Wij helpen jou, jouw organisatie of bedrijf. Content4Bizz heeft meer dan 25 jaar ervaring in media, PR & journalistiek, sales & marketingcommunicatie.

Contact

Smallekamp 4
1991 CA Velserbroek
Tel: 0681840824
mail: info@content4bizz.nl

Social Media