B2B: content marketing blog

 

Blog content marketinglogo-content-4bizz-slider

Blog over content marketing

Zelf een blog starten. Kijken of bloggen werkt. De oprichter van Content4Bizz, Brigitte Schiering, begon op 1 oktober 2013 de blog Britpower-content.nl. Per 6 februari 2014 wijzigde zij de naam in Content4Bizz. ,,Practise what you preach” is haar filosofie. “Hoe kun je klanten adviseren als je het zelf niet ondervonden hebt? Het vakgebied content marketing is dermate in ontwikkeling dat je veel moet vallen en opstaan om te leren. En geduld moet hebben. Wat werkt wel en wat werkt niet? En werkt het überhaupt?”

Verschuiving van oude naar nieuwe media

Met haar achtergrond in de media wil Brigitte zich continu ontwikkelen op haar vakgebied. Dat gebeurde, eerst van offline (print media) naar online media (2000). Later naar e-mail marketing en affiliatie marketing (2011). Per 2013  naar content marketing.

“Het is nooit saai, er is een enorme verschuiving gaande van “oude” naar “nieuwe” media.”, zo vertelt Brigitte.

Zij  begon daarom te leren, te lezen, te schrijven, congressen te volgen over content marketing en alles wat daarmee te maken heeft. Zoals SEO tekstschrijven, het leren werken met het CMS WordPress en het meten van de resultaten via Google Analytics.

Meer marketing middelen

“Er is een transitie gaande in de consumptie van media. Waar voorheen de grote mediabedrijven bepaalden wat er “in het nieuws” kwam bepaalt de consument nu zelf wat hij of zij interessant vindt. Wie kent niet de voorbeelden dat je het nieuws eerder tot je nam via Twitter dan via de TV of de krant?

Als marketeer was je in het verleden voor het verkondigen van je (reclame) boodschap 100% afhankelijk van de grote mediabedrijven met hun enorme bereik. Nu oriënteren veel mensen zich online in hun zoektocht naar het product of de dienst voor het oplossen van hun probleem. Bloggen over jouw vakgebied, jouw producten en diensten levert je jarenlang traffic naar je website op. En goede online PR (expert status)”.

Het resultaat van de blog Content4Bizz

Het bloggen over content marketing heeft Content4Bizz veel opgeleverd. Meer dan twee jaar later komen bezoekers nog steeds op de website via blogartikelen. Het bloggen heeft inmiddels geleid tot vele kennismakingsgesprekken, interviews en verzoeken tot samenwerking. Er is een expert status opgebouwd op het vakgebied en het bereik via social media is vergroot.

Learning

Wat Content4Bizz zelf heeft ondervonden is dat er door de “waan van de dag” niet of nauwelijks tijd is om te bloggen en social media bij te houden. Brigitte: “Aan den lijve hebben wij ondervonden dat het fijn is om iemand te hebben die dit voor jou doet, er structuur in aanbrengt of je coacht om het te doen”.

Wil je ook resultaat met bloggen en content op social media?

Neem contact op met Content4Bizz voor een vrijblijvend kennismakingsgesprek. Bel: 06 818 40 824 of mail: info@content4bizz.nl.

Date

19 januari 2016

Category

Bloggen B2B

Tags
B2B, bloggen