B2C: horeca

kop-van-de-haven-logo-240

 

Horeca

Voor een aantal horecabedrijven, waaronder de Kop van de Haven in IJmuiden, verzorgt Content4Bizz de content marketing.

Content strategie

Na gesprekken met werknemers begonnen we met het uiteen zetten van de content strategie. Die we in een sessie presenteerden aan alle betrokkenen.

Doelstellingen

De doelstellingen waren om traffic naar de website te genereren middels blogposts en andere content die gedeeld werd op Facebook. Doel was ook om de community op Facebook uit te breiden. En de betrokkenheid van de fans te verhogen. En meer interactie creëren.

Pilot van 3 maanden

Na de pilot van 3 maanden hebben we geëvalueerd wat de effecten waren van onze inspanningen. De community op Facebook (aantal likes) was met 9,3% gegroeid na de nulmeting 2,5 maanden ervoor. Het aantal nieuwe bezoekers op de website steeg met 26,4% ten opzichte van het kwartaal ervoor. Blogposts rondom het Valentijnsmenu en Schrikkeldag is Smikkeldag droegen goed bij aan de traffic en conversie. Wat opviel was dat blogposts voor de meeste betrokkenheid zorgden. Ook de content met spel erin werkten goed op Facebook.

Aanpak

Na de content strategie ging de Kop van de Haven met Content4Bizz in zee om de content maandelijks te onderhouden. Content4Bizz fungeerde als “hoofdredacteur” en maakte contentkalenders waar de aangewezen “redacteuren” mee aan de slag konden (naast het plaatsen van posts die Content4Bizz voor haar rekening nam). Van strategie tot uitvoering en analyse.

Date

20 januari 2016

Category

Content marketing en social media, Content strategie