Waarom je met creativiteit meer bereikt

creativity

Content4Bizz staat voor creativiteit en buiten de gebaande paden denken. Het net even anders doen dan de rest. En beter willen zijn dan anderen. Vanuit die missie willen wij bedrijven en zelfstandige professionals helpen aan meer business met goede content. Maar hoe komt het dat je met creativiteit meer bereikt?

De waarom-vraag

Creatief denken doe je door je af te vragen ,,waarom”. Ik kom bij veel bedrijven. Misschien vind je het een vreselijk nieuwsgierige eigenschap, maar ik wil weten waarom de mensen, die zich inzetten voor dat bedrijf doen wat ze doen elke dag. Wat hen drijft. Wat hun passie is. Wat het verhaal is achter het bedrijf? Heb ik te maken met de zoon van de oprichter? Of zit er iemand tegenover mij die het van nul af aan opgebouwd heeft? Hoe wil de marketingmanager het verschil maken in de organisatie? Wat is zijn verhaal? Wat is zijn uitdaging?

Blij het weekend in

Als je elke dag naar je werk gaat of met je bedrijf bezig bent wil je toch weten waar je naartoe werkt? Via welke doelstellingen en hoe je daar met elkaar aan gaat werken? Ik ben ervan overtuigd dat als iedereen zich bewust is van de ambities je een krachtige organisatie neerzet en iedereen die voor het bedrijf of de afdeling bezig is blij en voldaan het weekend in gaat.

Toch gebeurt het te vaak dat er een dienstverlenende partij wordt binnengehaald en een opdracht meekrijgt zonder de missie, doelstellingen en het einddoel van de onderneming voldoende mee te krijgen. Herkenbaar?

Het creatieve tijdperk

Het is een gemiste kans voor elk bedrijf. Zonder het denkwerk doen we met elkaar maar wat. Geen idee waarvoor en waartoe dat leidt. Zonder na te denken over waarom je nu doet wat je doet, wat je ervoor terug krijgt, wat je doel is en hoe je dat gaat bereiken verspil je veel tijd, energie en geld.

Die tijd moeten wij nu echt achter ons laten. Waar je voor het huidige creatieve tijdperk kon concurreren op basis van prijs of kennis, kan dat nu allang niet meer.

Niets blijft tegenwoordig hetzelfde, je moet steeds veranderen, meebewegen. En de strijd aan gaan door net iets inventiever te zijn dan de ander. Niet voor niets wordt er nu zoveel geïnvesteerd in innovatie.

Contentstrategie

Vandaar dat onze filosofie is dat wij met jou, jouw afdeling, jouw organisatie of bedrijf als basis aan de slag gaan met een contentstrategie. Een uitgangspunt waar je een heel lange periode baat bij hebt. En wat je continue bij kunt stellen, omdat het een doorlopend leerproces is. Ook als je content marketing geheel zelfstandig gaat uitvoeren.

Al is onze ervaring dat veel bedrijven daarvan terugkomen en inzien dat het produceren, organiseren, coördineren en distribueren van content een hele klus is en dit graag (deels) uitbesteden.

Uit de contentstrategie volgen heldere en meetbare doelen over waarom wij wat doen en wanneer ze gerealiseerd moeten zijn. En wie waarvoor verantwoordelijk is. Tussentijds is het van belang dat wij met elkaar de doelstellingen blijven meten om tijdig bij te kunnen sturen.

De doelstellingen van content marketing zijn bijvoorbeeld: 

  • Naamsbekendheid
  • Het werven van klanten
  • Leadgeneratie
  • Klantbehoud/loyaliteit
  • Thought leadership
  • Engagement
  • Traffic naar de website
  • Lead management/nurturing
  • Directe verkoop

Het content plan maak je vanuit je doelstellingen, persona’s (ijkpersonen) en de buying cycle.

Content4Bizz customer journey buyer-cycle

Door creatief te zijn, dus door je continue af te vragen waarom je die content maakt en met welk doel maak je het verschil. En heb je een voorsprong op je concurrenten.

Wil je ook een strategische content marketing sessie met Content4Bizz?

Neem dan contact op via:

mobiel: 06 818 40 824 of per mail: info@content4bizz.nl

Vind je dit een interessant artikel, deel het dan via de onderstaande social media knoppen.  

 

1 Comment
  • Manon Mientjes
    Beantwoorden

    Waarom is de waarom-vraag in de Ik-vorm en de contentstrategie in de wij-vorm? Verder een duidelijk stuk, leest goed.

    9 februari 2017 at 17:05

Post a Comment