Welke content is interessant voor mijn klant?

Vijf tot tien  jaar geleden winkelden klanten anders dan nu. Ga maar na; waar je voorheen naar drie winkels ging om je te oriënteren doe je dat nu online. Aan jou, als leverancier van die producten en diensten, de keuze hoe je in de verschillende stadia van de customer journey aanwezig wilt zijn. Maar hoe weet je welke content interessant is voor jouw klant?

Luister naar je klant

Gelukkig blijven we gewoon mensen. Die iets nodig hebben. Net als vijf tot tien jaar geleden. Wat deed je als verkoper in de winkel? Je stelde een paar vragen aan de klant en luisterde naar zijn antwoorden. Een heel goede verkoper LUISTERT vooral heel goed. Mijn tip is: doe dat nu ook als je wilt weten welke content je moet maken, die aansluit bij de informatiebehoefte van je klant.

Praat met de verkoopafdeling of met de klantenservice. Kijk naar welke vragen bij hen binnen komen.

De beste verkoper is de beste content marketeer

Het gaat altijd om de vraagkant van de klant. Waar zit hij mee? Waar droomt hij van?

Je kunnen verplaatsen in je klant maakt jou de beste verkoper. En in dit geval de beste content marketeer. Hiermee maak je het onderscheid.

Wat speelt er en leeft er bij je doelgroep?

 Een stap verder is om bijvoorbeeld een klantenonderzoek uit te (laten) voeren. Maar kijk ook eens naar je concurrenten. Welke vragen krijgen zij van klanten?

En wat wordt er op social media over jouw bedrijf of product en dat van jouw concurrenten gezegd? Welke onderwerpen leven er bij jouw doelgroep?

Veel van deze informatie is geautomatiseerd op te halen met verschillende social media tools.

Gratis social media tools

Ik noem hier vier GRATIS social media tools:

–       Social Motus 

–       Social Mention 

–       Social Pointer

–       Hootsuite 

Het nieuwe tijdperk van inbound marketing

Het internet blijft zich ontwikkelen en zal onze manier van kopen, vinden, verkopen en verbinden met merken  nog meer gaan beïnvloeden. Een logisch gevolg is dat marketing zich hierop aanpast. Het nieuwe tijdperk van inbound marketing gaat over het bieden van toegevoegde waarde en het verdienen van klantloyaliteit.

Een paar feiten

  • Meer dan 50% van de bedrijven heeft klanten gevonden via de blog op de bedrijfswebsite.
  • Als je bedrijf via inbound marketing gevonden wordt leiden de leads in bijna 15% van de gevallen tot een order (ten opzichte van 2% met outbound marketing).
  • Je omzet stijgt met kwalitatief goede content en je retouren dalen.
  • De inbound marketingkosten per lead zijn vele malen lager dan de traditionele outbound marketingkosten.

Wees er zeker van dat jouw bedrijf klaar is voor het nieuwe tijdperk van inbound marketing en neem contact op met Content4Bizz: info@content4bizz.nl

Vind je het handig om middels video antwoord te krijgen op je vragen over content marketing? Ga dan naar het videokanaal van Content4Bizz.

Vind je dit een interessant artikel, deel het dan via de onderstaande social media knoppen.

No Comments

Post a Comment